Garanti och reklamationsrätt
Maximall.se säljer alla produkter med 1 års reservdelsgaranti. Alla garantier gäller i Sverige och endast om full likvid erlagts.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel som fanns vid leverans.
Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad.
Vid fel får du som kund en fri reparation i vår verkstad, alternativt reservdelar skickade till auktoriserad reparatör.
Handhavandefel eller felinställd/felkopplad produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid förändring av produktens funktion och utseende. Produktgarantin gäller inte heller om maskinen inte monteras av auktoriserad verkstad!
På slitage delar lämnas ingen garanti.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Service
Prisinformation för platsundersökning och service:
Vi vill meddela er om våra priser som är beroende av arbetets omfattning och tidsåtgång. Här nedan finner ni en översikt över våra priser:
Grundavgift för besök på kundplats: 390 kr / dygn Denna avgift inkluderar vår närvaro på er plats och tillämpas oavsett arbetets omfattning. Den debiteras per dygn vid vårt besök.
Arbetstid inklusive fakturerbar tid på kundplats: 650 kr / timme Vår arbetstid debiteras per timme och inkluderar all utförd arbetsinsats och tjänst på er plats.
Timtaxa för arbete i vår verkstad: 590 kr / timme För arbete som utförs i vår verkstad tillämpar vi en timtaxa. Detta omfattar eventuell bearbetning eller reparation som inte kräver vår fysiska närvaro hos er.
Användning av grundavgiften: Vid varje besöksdygn hos er faktureras grundavgiften på 390 kr. Denna avgift tillämpas oavsett arbetsmängd eller tidsperiod.
Minimifakturering vid besök: 1 timmes arbete inklusive restid samt 1 grundavgift Vi tillämpar en minimifakturering på 1 timmes arbete, inklusive eventuell restid och 1 grundavgift.
Efter minimifakturering: Efter det inledande besöket faktureras våra tjänster enligt timtaxan. Vi debiterar enbart för påbörjad halvtimme eller hel timme.
Vi hoppas att denna prissättning är tydlig och transparent. Om ni har några ytterligare frågor eller önskar boka våra tjänster, är ni välkomna att kontakta oss. Vi ser fram emot att kunna erbjuda er våra professionella och pålitliga tjänster.
Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt om varan är oanvänd och med obrutet emballage. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Återbetalning av köpbelopp skickar vi tillbaka senast inom 10 dagar med avdrag av eventuell frakt.
Special produkter och reservdelar samt utländska produkter omfattas inte av ångerrätt.
Vid retur av felbeställda produkter krediteras max 80 % av fakturerat belopp.
Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.
Transportskador
Om transportskada skulle uppstå ber vi er att göra anmälan om skadan till fraktbolaget senast inom 7 arbetsdagar. Det gäller både synliga och dolda skador. Om du upptäcker en transport skada ska du även kontakta oss på tel. 031-19 19 49.
Leverans
Leveranstiden på lagervaror är ca 5-7 arbetsdagar från beställningsdagen.
Eventuella förseningar kan komma att ske vid specialbeställningar eller om varorna inte finns i lager eller hos leverantör.
Varor som finns i lager eller hos leverantör skickas nästkommande arbetsdag efter erhållen betalning.
Vid eventuell leveransförsening kontaktar vi dig först och främst via telefon eller e-post.
Du som kund har rätt att häva köpet skriftligen vid leveransförsening. Vi ska sträva efter att fullfölja din beställning men ibland är det omöjligt att fullfölja beställningen som t.ex. när vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.
Frakt
Frakten ingår inte om inte annat anges i produktbeskrivningen.
Priser & debitering
Maximall Restaurangmaskiner AB debiterar full kostnad vid beställning.
Alla våra priser är angivna i SEK, exklusive moms.
Leverans och serviceavgift tillkommer.
Maximall Restaurangmaskiner AB säljer endast till företag. (B2B)
Muntliga överenskommelser godtages ej, överenskommelser skall ske skriftligen!
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förändringar i sortimentet. Vi förbehåller oss rätten till förändringar av priser om valutakurser, skattepåslag, politiska beslut eller naturkatastrofer och annat som vi omöjligen kan påverka eller kontrollera.
Genom att beställa varor från www.maximall.se accepterar du våra villkor.